نهم دی، سالروز بصیرت و میثاق با ولایت

نهم دی، سالروز بصیرت و میثاق با ولایت

نهم دی ماه، یکی از نمادهای ماندگار در تاریخ ایران اسلامی است که مار خوش ‌خط ‌و خال فتنه و تزویر را هلاک کرد و حکایتی جانانه از عزم ملی در مدیریت سیاسی کشور رقم زد. نهم دی مصداق بارز «إِنْ تَنْصُرُوا اللَّهَ یَنْصُرْکُمْ وَ یُثَبِّتْ أَقْدامَکُمْ» بوده و به همگان نشان داد که ...


بیشتر...

واریس، دلایل و درمان — به زبان ساده

واریس، دلایل و درمان — به زبان ساده

واریس رگ‌های پا، یکی از رایج‌ترین مشکلات زندگی بی‌تحرک امروزی است که عواملی مانند چاقی، استفاده مداوم از کفش‌های پاشنه‌بلند، لباس‌های تنگ و قرار دادن پاها بر روی هم، آن را تشدید می‌کنند. در این نوشتار، به معرفی نشانه‌های واریس و عوارض آن می‌پردازیم و همچنین، چند حرکت اصلاحی مناسب برای پیشگیری و درمان خانگی واریس و انواع درمان‌های کلینیکی موجود برای آن را مرور می‌کنیم.


بیشتر...


سفر در زمان - زمین شناسی

سفر در زمان - زمین شناسی

اگر شما در سن ۱۵ سالگی زمین را با ۹۹ درصد #سرعت_نور ترک کنید، و مدت ۵ سال در فضا با همین سرعت حرکت داشته باشید، وقتی به زمین بر می‌گردید تنها ۲۰ سال سن دارید، ولی تمام دوستانی که در آن زمان با شما خداحافظی کردند در زمانِ بازگشت شما، به سن ۵۰ سالگی رسیده‌اند!


بیشتر...

دانستنی - چشم

دانستنی - چشم

چشم انسان عدسی همگرا دارد. تصویر در عدسی های همگرا وارونه تشکیل می شود. بنابراین کودکی که به دنیا می آید اشیا را وارونه می بیند.


بیشتر...



روز بسیج مستضعفین

روز بسیج مستضعفین

  تشكیل بسیج مستضعفین به فرمان امام خمینی (ره( از جمله اساسی ترین عوامل در جهت خنثی سازی توطئه ها ی دشمنان به حساب می آید که به برکت این دوراندیشی، زمینه انقلاب دوم فراهم آمد و با سقوط لانه جاسوسی آمریکا در تهران و برملا شدن ماهیت سلطه جو و تجاوزکارانه آمریکا، شیطان بزرگ با ضربه ای سخت و جبران ناپذیر روبرو شد.


بیشتر...